Barbar Punk

29.10.2012 21:15

 

-K- :Mohli by ste sa na začiatok nejako predstaviť ?

Mamut: Jsme barbarská kapela jménem BARBAR PUNK! Chceme hrát veselou hudbu, která tě však občas donutí i zamyslet se nad stavem světa a věcí, které nás obklopují. Rádi bychom v lidech probudili barbary, kteří jsou tam někde v každém z nás pořád ukrytí. Chceme, aby jste se společně s námi dostávali na koncertech do transu!

Mě jinak říkaj Mamut a hraju na elektrickou kytaru, sem tam si i zazpívám.

Horset: Jsem zpěvák kapely se zvučným názvem BARBAR PUNK, hvízdám občas i na píšťalku. Co bych tak o sobě řekl hehe, no jsem silný, hezký, hodný... a občas kecám kraviny :-D

 

-K-Váš hudobný štýl je v Česko-Slovensku jedinečný, myslím hudobne, ako ste sa dostali k Írskej píšťalke ?

Mamut: Na píšťalku se zeptej Horseta! Co se týče stylu, tak já ani nevim co hrajem, prostě to z nás jde a skládáme, co cítíme, nějak extra nad tím nepřemýšlíme. Rádi bychom ještě do kapely přidali dudy- máme rádi zvuk takovýchto klasických nástrojů. Podle mě v kombinaci s punkem vytváří chutný koktejl- takže jestli někdo čtete tento rozhovor a umíte hrát  na dudy, okamžitě se nám ozvěte!!!

Horset: Irská píšťalka, krom zpěvu jest mou parketou. Zprvu jsem se dostal k normální píšťalce a to tak, že kamarád uklízel pokojíček a vyhazoval píšťalky, tak jsem ho poprosil aby mi je dal, bylo mi asi 10 let. Chtěl jsem si je nechat jen na vylepšení fantasy kostýmu, ale nějak mi to nedalo a pořát jsem na ně hrál, okolí mě odhánělo a často mi kamarádi píšťalky zabavovali, nakonec se vše změnilo a lidi co mi zakazovali hrát mě přemlouvali abych hrál. K Irské flétně jsem se dostal v prostějovských hudebninách, nejzajímavější na ní je to, že jsem ji kdysi stratil při běhu kolem Prostějovskýho hřbitova, v zimě, no a asi po půl roce až rostál sníh,  mi ji jeden kamarád donesl, že ji našel kamarádův kamarád... Některé artefakty si k lidem najdou cestu sami.

 

-K-Hrával alebo hráva niekto z Vás aj v nejakej inej kapele, či predtým, alebo teraz?

Mamut: Já druhou kapelu nemám, už bych to fakt nestíhal! Přemýšlím nad sólovým albem, ale to je ještě hudba budoucnosti. Mám pár skladeb tvrdšího znění, které se do BP nehodí, takže je možná někdy s někým nahraju… Jinak hrával jsem dřív v brněnské kapele Výser of Society (ano, název mluví za všechno! ). Ale koncertovali jsme stejně dlouho jako pistole asi :-D Moje úplně první kapela se jmenovala Mamutí chlupy, ale to byla jen garážovka, kde se hrálo přes starý kazeťáky místo komb a tak…Pak přišel Barbar Punk a rozjelo se vše pořádně!

Horset: V Prostějovsku odkud pocházím mě verbovali do mnoha kapel, jelikož byla o pěvce nouze, žel žádná nehrála stil lahodící mému sluchu, když mamuta vyhodili z kapely, napadlo mě dát to s ním dohromady, odstěhoval jsem se do Brna a zde se začal živit hraním na ulici. Jinou kapelu nemám, ale máme různé projekty, např. Hráváme na ulici já na bonga a Mamut na kytaru písně naše i převzaté, dále hrajem po krčmách středověké písně, projekt se jmenuje Severští Bardové, občas složím nějakou srandu sám, ale jsou to spíš věci k zasmání, ty lepší prezentuji v BARBAR PUNKu.

 

-K- :Kde koncertujete radšej, v zafajčených kluboch, alebo pod holým nebom na festivaloch ?

Mamut: Oboje má své kouzlo, nejvíc záleží na lidech, kteří přijdou a jakou vytvoří atmosféru. Samozřejmě, že koncert v přírodě, kde kromě lidí pogují i skřítci a víly bývá asi často nejsilnější zážitek…

Horset: Uau, no v zimě v klubech a když je teplo tak venku :-D myslím že naopak by to nebylo dobrý hehe.

 

-K-S akými kapelami ste už koncertovali, pamätáte si všetky? :-)

Horset: všechny si je nepamatuju, ale mnohé jsou pro mě srdcové, i když nejsou úplně známé.

Mamut: Jaj, tak to by jsi chtěl moc!

Co si vzpomenu tak N.V.Ú., Volant, Znouzectnost, Inseminační stanice, na punkáči detom se Sham 69 :-D, Punk Floid…dál mě zaujaly Vychcaný knedlíky, podpalubní ansámbl kapitána kalmara, The oxx, Veřejná Bezpečnost, Jesus and the bastards…a to bych mohl jmenovat donekonečna. Je tu spousta úplně super kapel!

 

-K- Nedávno ste vydali CD "Vždycky budeme někomu vadit", ako ste s ním spokojný? Aké ohlasy máte na to CD ?

 

Mamut: Ohlasy jsou, zdá se, dobré. Ale my s ním moc spokojeni nejsme, chceme fanouškům nabídnout kvalitněji zahranou muziku. CD má pár nedostatků, které jsme tenkrát neviděli a dnes už zpravit nejdou. Nicméně na podzim nahrajem nové nahrávky i starších hitů, takže se máte na co těšit!

Horset: No popravdě lidem se to líbí, ale víš když teť zníme mnohem lépe, tak bych věděl plno věci co předělat.

 

-K-Neplánujete vydať s nejakou kapelou split CD ?

Mamut: Zatím ne…Chceme především nahrát nové písně, rozšířit play list a pak až se uvidí…

Horset: No rozhodně přehrajem to co máme, nebo alespoň písně o kterých víme že se dají nahrát lépe, přece jen dost se nám přeházela sestava.

 

-K- Nahrávate alebo skúšate už nejaké nové Barbar Hity, ktoré môžu počuť Vaši fanúšikovia na koncertoch ?

Mamut: Snažíme se! Teďka hrajem píseň Poběhlice, je to taková trhlá hopsačka hozená do ska!

Horset: No co se týče nových písní budou to vážně hity, jejich texty se dají najít i na našich stránkách, do příštího roku určitě do lidí novou dávku songů na koncertech nasypem.

www.youtube.com/watch?v=0nd0XK1s-EE

 

-K- : Aké kapely Vás inšpirovali, resp. ktoré kapely počúvate a dodávajú Vám chuť a energiu ?

Mamut: Ramones, Ramones, Ramones…:-D

Ne, třeba i: Misfits, staří Jaksi taksi, Oi polloi, Znouzectnost, Offspring, Malomocnost prázdnoty, Zeměžluč, Sex pistols.

Horset: všechny co jsem kdy slyšel, jeden druh mě od jejich stilu odrazoval a jiný zase přitahoval... hudba je jako jídlo když ho dobře uvaříš, tak chutná

 

-K- : Kapelu tvoria štyria Barbari, nehádate sa občas ? :-)

Mamut: Ani ne. Jen si občas s bubeníkem trošku „ostřeji vyměňujeme názory“! Ale v celku vzato jsme jeden soudržný barbaří klan, takže je to ok :- )

Horset: No já jsem flegmatik, takže se hádám málo kdy, jedinej morous je bubeník, ale je spíš totožný s Funezem (četník ze Sant Tropez) Takže se jeho brblání někdy i zasměju.

 

-K- : Zmenil sa Váš život ako kapele po vystúpení Mamuta v Superstar ?:-) Pocítili ste nejako,že ste sa stali "populárnejší" ?

Mamut:Jo, tak trochu nás to zvedlo, nebudu říkat že ne. Pro mě to byl půl rok opravdového hard core života- tak si představte, že ze dne na den se stanete slavným po celé zemi- jdete do šaliny nebo jen tak na ulici a lidi si hned na vás ukazujou, chcou se fotit, chtějí podpisy…fakt nekecám! Už mi z toho po nějaké době fakt hrabalo, ještě že už to trochu vyšumělo... Přál bych to ale každýmu zažít, je to opravdu zajímavé.

Co se ale týká našeho přístupu, tak ten se nezměnil ani trochu. I když někteří říkají opak, my jsme se punku a undergroundu nikdy ani trochu nezpronevěřili- dál hrajem za cesťák, kalíme s fanouškama a spíme po koncertech v parcích :-D

Kdo si myslí, že jsme komerční jenom proto, že jsme byli v TV, ten je opravdu hlupák.

Horset: něco to udělalo, nedá se říci že by se nějak rapidně zvedla návštěvnost, ale zvedla se, hlavně na Slovensku. Tady to mělo pozitivní i negativní vlivy. Přičemž ty negativní mě docela mrzeli (lidská závist, pomlouvačnost atd.) nejvíc mě to mrzelo v tom když mě hanili lidi i když jsem jim nic neudělal, ale můžu juchat negativních ohlasů bylo  málo a zkomírají.

 

-K- :Ďakujem za krátky rozhovor, prajem Vám veľa šťastia ako kapele, ale hlavne v osobnom živote, chcete niečo odkázať svojím fanúšikom ?

Mamut: Pořádně si užívejte a ani vteřinu svého života nepromarněte!

Jsme tu teď a tady!!!

Horset: Neničte přírodu, Zábava je od slova bavit se, no a nejlepší bude když dojdete na náš koncert a uděláte si o nás názor sami, rádi s váma zakalíme

 

Web : barbarpunk.ic.cz/

Bandzone : bandzone.cz/barbarpunk